niedziela, 8 grudnia 2013

At Sea from Cozy Quilt Design

Niedawno udało mi się skończyć nowy projekt, dawno obiecany prezent dla siostry ciotecznej (w innych regionach Polski mówi się kuzynka :). Pierwotnie miał być w brązowych kolorach, ale doszłam do wniosku, że brązowe mieszkanie mojej siostry nie może utonąć w brązach i zmieniłam koncepcję podczas selekcji materiałów.
Wzór pochodzi z firmy Cozy Quilt Design i jak to ja wprowadziłam drobną modyfikację w stosunku do oryginału.
Wymiary kołdry to 180 x 210 cm, uszyta z bawełny, wypełniona polyestrową ociepliną.
Kołdra przed pikowaniem
 Po zszyciu wszystkich bloków nielubiane przeze mnie "kanapkowanie" czyli robienie sandwicha. Zawsze przy tym zajęciu mój kręgosłup kłóci się ze mną, bo przez kilka godzin pracuję na klęczkach i mocno pochylona. Do spinania używam agrafkownika. Nie ma większego znaczenia jak on będzie wyglądał, dla mnie najważniejsze jest, aby nie miał gładkiej powierzchni, gdyż dzięki temu agrafka nie zsuwa się.

Agrafkownik

w trakcie spinania...

... i spięta cała kołdra.
 Teraz można już rysować wzory do pikowania. Od początku planowałam, że czerwone tło pozostanie gładkie, więc wszystkie agrafki znalazły się tylko na czerwonych elementach.



A oto efekt końcowy (brązów jest akurat najmniej, choć od nich się zaczęło :) Robiąc zdjęcia skorzystałam z ostatniego tej jesieni słonecznego dnia.







Z siostrą doszłyśmy do wniosku, że z tyłu wyszło tak ładnie, że kołdra mogłaby być dwustronna:








Label

4 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Dopiero się uczę, ale to prawda, że z każdą kolejną pracą ręką jest odrobinę dokładniejsza. Czyli jest tak, jak podają wszystkie blogerki: ćwiczyć, ćwiczyć, ćwiczyć :) Niestety...

      Usuń
  2. Kolejna piękna robota! Ciekawi mnie na jakiej maszynie pracujesz?

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za miłe słowa, pracuję na japońskiej maszynie Janome, choć słowo praca nie do końca tu pasuje, bo dla mnie to niesamowite odprężenie i relaks usiąść do niej i coś tworzyć. Po męczącym i nerwowym dniu pracy to jest dla mnie metoda na odstresowanie dnia

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Masz pytanie? Zadaj je poniżej, spróbuję pomóc

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Popularne posty